By: 

Mohamed ElBaradei was officially sworn in on Sunday after the presidency clarified this morning that he will serve as vice president for international relations, not for foreign affairs.

In initial cabinet formations, Ambassador Nabil Fahmy confirmed to the state-run Middle East News Agency that he accepted the post of minister of foreign affairs. Fahmy has previously been an ambassador to the United States and to Japan, and he is the founder of the School of International Affairs and Public Policy at the American University in Cairo.

Hesham Zaazou was retained as tourism minister, a position he had filled from 2012 to 2013. Zaazou was one of the few ministers not affiliated to an Islamist party. The Ministry of Finance will also now be headed by Ahmed Galal, managing director of the Economic Research Forum.

Newly appointed Prime Minister Hazem al-Beblawi began consulting the various public figures who have been nominated to fill the ministerial posts in the new government on Sunday.

Beblawi suggested in a short press conference on Saturday that the new government would include 30 ministers and two deputy prime ministers, one for economic affairs and the second for security.

He also said that the Social Solidarity Ministry — desbanded in former Prime Minister Hesham Qandil's Cabinet — would be revived, and that the Information Ministry would be retained despite suggestions that it be abolished. 

Gouda Abdel Khalek, the former minister of social solidarity, has declined to return to his former position.

Media personality Doreya Sharaf Eddin’s name was tipped to take the helm of the Information Ministry. She said that while she was honored to be offered the post she was still considering it, acknowledging that it is a particularly critical position during the transitional period Egypt is undergoing.

MENA has confirmed that Mohamed Kamel Amr, the foreign minister, has declined to stay in the post in Beblawi’s government. He said the Foreign Ministry needs new leadership after June 30.

Beblawi also met Mohamed Mokhtar Gomaa, the dean of the Faculty of Islamic Studies and a member of the Grand Imam of Al-Azhar's technical office, who is a candidate for the Ministry of Endowments, and Amr Shobaki, a former member of the dissolved parliament and a PhD in political science, the current candidate to head the Ministry of Higher Education.

Media reports also suggested that Kamal Abu Eita, president of the Egyptian Federation of Independent Trade Unions, is a candidate for the manpower ministry. Abu Eita is a former member of parliament.

Reports also suggest that Mounir Fakhry Abdel Nour, former tourism minister and secretary general of the National Salvation Front, would be appointed investment minister.

Comments

خنزيران معتبران: الطرطور:

خنزيران معتبران: الطرطور: يخرب بيت اهلك دا انت ممكن تمسك مكاني مع انك اقسمت امامي انك نائب لي زي الزنديق عدو الله الخسيسي عينني ثم اقسم امامي وانا اعلى منه ولكني طرطور فمن حقه ان ياكلني على قفاي. يا طرطور يا منصور يا حيوان

رسالة تهنئة بالعيد لفخامة

رسالة تهنئة بالعيد لفخامة الرئيس مرسي
أود أن أهنئك قبل الغير، كل عام وأنت بخير، يعز علينا أن نراك أسير، بأمر من طرطور الطراطير، وطنبور الطنابير، دون وازع من أخلاق أو ضمير، فهو لا يجيد غير أكل الفطير، والنوم على السرير، وارتداء الإستبرق والحرير، والشعب بائس فقير، دون أن يحرك ساكنا أو يتخذ تدبير، أتمنى لو يتحرك من مكانه أو يسير، حتى لا يصاب بالبواسير، فنضطر إلى قصها دون تخدير، فينخرط في البكاء والغوير، وكأنه طفل صغير، ثم نسد الثقب بقطعة من القصدير، حتى لا يخرج صوتا أو صفير، فبعدما أطلق إنذاره الأخير، بفض الاعتصام دون تأخير، ومن دون مراعاة أو تقدير، لكبير أو صغير، فقد أظهر ضيقًا في التفكير، وعجزا عن توفير، الأمن لذلك الجمع الغفير، ترى هل ينجح إطلاق المجارير؟ ، في إخلاء الميادين من الجماهير، وحرمانهم من حق تقرير المصير، ترى لو كان ميدان رابعة حي للمواخير، هل كنت ستطلق إنذارًا أو نفير ، أم كنت ستقف أمامه في الطوابير، بفانلة حمالات وبنطلون قصير، في مشهد مضحك ومثير ،

عبدالله رائد مبادرات السلام.

عبدالله رائد مبادرات السلام. يا رائد السلام وعدو الاسلام: 6 مليار دولار وضعتها في مصر وضاعت على شعب الجزيرة الذي يطالب بزيادة الرواتب. الاعتكاف ليس في المغرب ولكن في: فكر فيها شوية. دماء المصريين والسوريين والفلسطينيين واليمنيين في رقبتك انت واخوك. عش ما شئت وبرطع كما تريد ولكل شيئ نهاية وقد تكون سوداء. فشل الانقلاب يا زلمة والطعام في مصر لمدة شهر فقط ثم ثورة الجياع ثم الانتقام. جميعنا يهرب من قدر الله الى قدر الله. خرب خرب يا عبدالله. ربيع قريب يا ابو الشباب ان شاء الله

قالوا غرامة عشان منصور طب

قالوا غرامة عشان منصور طب طرطور طرطور طرطور
بكرة العيد بكرة العيد السيسي بعيد السيسي بعيد
اتكلم قلها مرسي اللي حايحكمها
جبنا رئيس بالانتخـــــابـات جابوا طرطور بالدبابـــــــات
هم معاهم ضرب النار واحنا معانا عزيز جبار
لو بتضايق مرسي مرسي مرسي مرسي
الداخلية بلطجية
سمي كبر يا سيسي الله اكبر
هيلة هيلة وهيله وهيلة والسيسي اخره الليلة
الشهيد بيوصـــــي اوعو تسيبوا مرسي
لو احنا مخطوفين يبقى انتم مجانين

لما السيسي جاب منصور الاول خاين والتاني طرطور
مهما النصر شوية اتأخر احنا يقينا بربنا اكبر
حنرددها اكتر واكتر يسقط يسقط حكم العسكر
القضــــــية هي هي يسقط طرطور الداخلية
زنجة زنجة دار دار.. مرسي رئيس كل الثوار

أيستعبدكم فرعون يهودي ؟

أيستعبدكم فرعون يهودي ؟ أيغلبكم يهودي مغربي ويهودي سبتي ؟ يا له من ذل وعار ! ! !

وَنَصَرَ اللهُ عِبَاداً لَهُ فِي مِصْرَ @ إِنَّ رَبِّي هُوَ القَوِيُّ والمَجِيدُ / / فكانوا كاللُّيوثِ إذا مُسَّتْ لَهُمْ @ شَرْعِيَةٌ وَهُمْ فِي الشَّجَاعَةِ الأُُسُودُ / / فَالحَمْدُ للهِ ربِِّنا وَلْنُكْثِرْ ذِكْرَهُ @ إِنَّهُ لا إِلَهَ إلاَّ هُوَ وَهُوَ المَعْبُودُ / / والطَّعْنُ عَلَى شِبَاكِ العَنْكَبُوتِ @ لَنْ يَمْحُوَهُ لا الزَّمانُ ولا القُرُودُ / / وعلى أَهْلِنا فِي مِصْرَ مِنِّي السَّلاَمُ @ وَلَهُمْ أَزْهَارُ الرَّبِيعِ وَالوُرُودُ / / تَحَرَّرْ يا مصري من الفرعون القَتَّال تَحَرَّرْ من الفرعون السفاح تَحَرَّرْ من الفرعون السفاك للدماء اليهودي إبن اليهودية المغربية مليكة تيتاني، من مدينة أَسَفِي (أَسْفِي) SAFI بالمغرب فهو ليس مصريا، وَإِلْحَقْ بالثُّوارِ في ساحات وميادين الحرية والكرامة والعدالة والشرعية أَسْرِعْ قبل فَوَاتِ الأَوَانِ لتحكي لأحفادك مستقبلا عن معارك الشرعية والفرعون الدموي القتال للشرعيين الشرفاء الشهداء يا مصري ويا مصرية ويا مصريين الحَمِيَةَ الحَمِيَةَ الحَمِيَةَ الحَمِيَةَ الذل والعار لمن تأخر الذل والعار لمن تأخر لا تكونوا بعد اليوم عبيدا للفرعون القتال تحرروا تحرروا من بطش الفرعون وجبروته تحرروا يا مصريين الحَمِيَةَ الحَمِيَةَ الحَمِيَةَ الحَمِيَةَ والذل والعار لمن تأخر الذل والعار لمن تأخر والعزة والشرف للشرعيين / / أيستعبدكم فرعون يهودي ؟ / / شاعر الثوار / / الطائر الحر

مصطلح او مُسمى الدولة

مصطلح او مُسمى الدولة السعودية خطأ ولا يجب استعماله فهو يعني ان كل ما على الارض هنالك وما تحتها ملك للعائلة الحاكمة. المملكة هي الدولة الوحيدة في العالم التي ينتمي اسمها الى عائلة. الربيع قادم لتحرير الشعوب الخليجية وهناك من اقترح اسمين: جمهورية الحجاز الاسلامية او جمهورية الجزيرة الاسلامية لتشمل نجد ايضًا. في مصر قتل حتى الان 482 مواطنا بريئا. لا بارك الله فيك ولا في اخيك يا من دفعت للخسيسي مليار دولار وللحكومة خمسة مليار دولار وكله تبخر والان تبدأ ازمات الطعام والبنزين والكهرباء والحرائق والسرقات مرة اخرى. لا بارك الله فيكم ولا في اعماركم ولا في صحتكم يا حكام يا فشلة يا عواجير الميتم. اللهم اهلكهم وخلص الناس من شرورهم وسرقاتهم وظلمهم: ربيع ثورة اعتصامات مظاهرات منشورات معسكرات انتخابات جمهورية جمهورية جمهورية وتداول السلطة بين ابناء الشعب الحجازي او الجزيري. يرجى تقديم مقترحات لتقديمها للشعوب بشأن الاسماء: جمهورية البحرين، جمهورية الكويت جمهورية الحمارات الخ
ادعو الله تعالى في هذا الشهر المبارك ان يهلكك ويفضحك ويذلك وان يبتليك وان يحرمك كل ما تحب وان يجعل حياتك ذل ومهانة . اللهم يا كريم لقد تمادى هذا الفاجر على عبادك اللهم اهلكه واذله واحرمه من نعمك كلها وابتليه وسود حياته حتى يتوب وان علمت بأن لا خير فيه فخذه اللهم اخذ عزيز مقتدر عاجلا غير آجل اللهم آمين وارحنا منه في شهرك الكريم يا عزيز يا جبار يا منتقم. قولوا آمين وادعوا عليه في صلاتكم وقيامكم وعند افطاركم

عشرة مليون صوت من اين.

عشرة مليون صوت من اين. التحرير لم ينزل فيه الا ثلاثين الف مرتزق وعربجي. كل المحافظات ثائرة وفي الشارع رغم الحر والصيام والعطش والبلد متوقفة لا انتاج ولا غيره ومن معه فلوس يقوم بتهريبها الان خوفا من فرض اتاوة على الايداعات المصرفية كما فعلت قبرص واليونان. قبرص فرضت عشرة في المائة لكل من عنده مليون جنيه مصري باليورو فاكثر، ومن عنده اقل اخذوا منه ستة في المائة وشوية من مدخراته. البنوك المصرية ستهوي وسيقولون ممنوع السحب والتحويلات كما حدث في اسبانيا والبرتغال واليونان وقبرص وايرلندا. المجاعة قادمة والخليج لن يضح مبالغ اخرى في الخرارة والثقب الاسود الذي هو الاقتصاد المصري، ويسقط يسقط حكم الخونة

عشرة مليون صوت من اين.

عشرة مليون صوت من اين. التحرير لم ينزل فيه الا ثلاثين الف مرتزق وعربجي. كل المحافظات ثائرة وفي الشارع رغم الحر والصيام والعطش والبلد متوقفة لا انتاج ولا غيره ومن معه فلوس يقوم بتهريبها الان خوفا من فرض اتاوة على الايداعات المصرفية كما فعلت قبرص واليونان. قبرص فرضت عشرة في المائة لكل من عنده مليون جنيه مصري باليورو فاكثر، ومن عنده اقل اخذوا منه ستة في المائة وشوية من مدخراته. البنوك المصرية ستهوي وسيقولون ممنوع السحب والتحويلات كما حدث في اسبانيا والبرتغال واليونان وقبرص وايرلندا. المجاعة قادمة والخليج لن يضح مبالغ اخرى في الخرارة والثقب الاسود الذي هو الاقتصاد المصري، ويسقط يسقط حكم الخونة

Departments whose role it is

Departments whose role it is to combat terrorism and monitor religious activity will be reinstated in the National Security Agency, Interior Minister Mohamed Ibrahim said in a press conference Saturday.

Ibrahim attributed the “extremist religious activity” the country is currently witnessing to the disbanding of certain departments, lost in the “non-technical” structuring of the National Security Agency in the wake of the January 25 revolution.

The State Security apparatus, notorious for committing human rights abuses under Hosni Mubarak’s rule, was disbanded in 2011 to be replaced by National Security by then interior minister Mansour al-Essawy, who vowed at the time that it would uphold principles of human rights.

Pointing to the importance of “political security,” Ibrahim said he has ordered the reinstatement of these departments.

“Does it make sense not to have departments monitoring terrorist activities in Sinai?” he said at the press conference.

Ibrahim revealed that he has ordered the reinstatement of officers who had been excluded in the process of disbanding the State Security apparatus.

The Interior Ministry held a press conference presenting its account of the clashes between security forces and Mohamed Morsi supporters in Nasr City, which left dozens dead in the early hours of Saturday.

Ibrahim said protesters attacked security forces with live ammunition and pellets as security forces tried to disperse them with tear gas as they headed towards October 6 Bridge.

Ibrahim’s claims were verified by initial findings of the general prosecution’s investigations, which show that Morsi’s supporters initiated the attack, state news agency MENA reported Saturday.

Ibrahim denied the use of live ammunition and said that police had only used tear gas to disperse protesters. He said that Brotherhood members are responsible for igniting the clashes to gain sympathy.

In his comments, Ibrahim said the ministry is coordinating with the Armed Forces to fully disperse sit-ins at Rabea al-Adaweya and Nahda Square, where supporters of deposed President Mohamed Morsi are camped demanding his return.

Ibrahim said the sit-ins would be dispersed in light of complaints filed by local residents to the general prosecution.

The interior minister also said there had been reports of torture taking place in the sit-ins, adding that ten people had been reportedly tortured at Rabea al-Adaweya, three of whom died as a result.

The Interior Ministry is awaiting decisions from the general prosecution with regards to the complaints filed against the sit-ins, before it acted, Ibrahim said.